dilluns, 14 de maig del 2012

La carta - pràctica significativa

Avui he volgut donar una passa més en el plantejament de les activitats, una activitat oberta que ens permetés sortir de la rutina escolar que he criticat en altres entrades.

La proposta que els he fet és la d'escriure una carta a la persona que ells escullin, amb dues úniques condicions: saber-ne l'adreça i que la persona pugui entendre el castellà. Per alguns no serà senzill, però em permetré certa flexibilitat en això també.

Nosaltres posem els segells i els sobres. A més els he animat a enviar una fotografia, si la tenen.

L'acollida ha estat força bona, tot i que algunes persones no sabíen per on començar. Per a tots ells aquesta serà la primera vegada en la seva vida que envien una carta.

Hi ha hagut algunes dificultats que crec que poden repetir-se en altres ocasions:
  • Escollir un destinatari no és senzill, algunes vegades per l'escassetat de vincles amb persones de fora i d'altres per la pressió de comunicar-se amb persones conegudes mitjançant un canal en el que no tenen massa confiança.
  • No tots els països tenen un sistema d'adreces conegut, amb el que hi ha casos en que no sé com ens ho farem per fer arribar la carta.
  • Els diferents alumnes tenen necessitats molt diferents, fet que permet adaptar molt el suport educatiu sense crear diferents activitats. Aquest punt pot veure's com una oportunitat!
A més, amb l'activitat poden treballar-se molts aspectes de la comunicació: estructura, pautes, construcció de missatges, reorganitzar les pròpies idees, etc.

Durant els propers dies seguirem treballant en la carta, de fet penso que pot ser una activitat que ocupi bona part del temps que ens queda abans de tancar el trimestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada