dijous, 19 d’abril del 2012

El concepte "andragogy"

De les moltes lectures que estic fent per alimentar aquest pràcticum (ja heu vist que les vaig ordenant i referenciant... però encara no ho tenc tot al dia), la que més m'està aportant és la d'un dels capítols del llibre The modern practice of adult education. From pedagogy to andragogy, de Malcolm S. Knowles.

L'autor i planteja la contraposició del concepte pedagogia (que vincula a l'ensenyament dirigit a criatures) amb el d'andragogia (que exposa com l'ensenyament orientat a persones adultes). Al meu entendre, els dos conceptes s'han anat integrant des del moment en que es va escriure el llibre i, a dia d'avui, molts dels punts sobre els que l'autor reflexiona ja s'han incorporat a l'àmbit de l'educació de criatures. Tot i això, el llenguatge i les reflexions que exposa Knowles m'han donat molt per pensar i, de fet, penso que serà el principal referent de cara al projecte educatiu que em proposo redactar.

Em proposo fer una síntesi comentada de l'article que no deixaré de compartir aquí, amb vosaltres, però d'entrada aniré publicant alguns esquemes de les idees que l'autor exposa sobre l'aprenentatge dels adults.
Aquí us deixo un primer esquema amb els quatre trets d'identitat del concepte "andragogy".

A la vegada, comparteixo amb vosaltres l'enllaç al capítol que estic llegint [#4 What is andragogy? - pdf, 2,2mb], l'enllaç a l'article que hi dedica l'infED i un darrer enllaç a un article que versa sobre l'autor [http://ow.ly/auAKs]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada