Avui he conduit la sessió jo, després dels dies de "vacances". Com cada tres mesos era sessió d'entrades i sortides: molts dels alumnes segueixen tret d'algunes baixes per motius laborals o formatius; algunes persones s'incorporaven avui.
Com a part del procés del pràcticum, decidirem que assumiria les sessions del taller. D'aquesta manera estaré més a prop de la realitat i tant la investigació que realitzi en paral·lel com el resultat final tocarà més de peus a terra.
- Nosaltres no som mestres, no els ensenyarem res. Ells i elles aprenen i nosaltres ajudarem a que ho facin, però no prendrem decisions unilaterals i els tendrem molt en compte en pensar què cal aprendre, com i quan.
- Algunes sessions seran reunions de treball, d'altres seran sortides de camp i d'altres part del procés d'investigació/aprenentatge que guiem entre totes.
- Qui arribi d'hora, a les 9:15, podrà prendre cafè. Els qui arribin més tard ja s'hauran d'incorporar directament a al dinàmica de la sessió.
Poques idees, però clares. Penso que és una bona manera de començar. L'acollida ha estat bona.
Després hem xerrat una estona sobre quins interessos tenien i han sortit coses diverses:
- Aprendre a utilitzar l'ordinador.
- Llegir la premsa.
- Tractar temes relacionats amb el mar.
- Escriure correctament.
- La Bíblia.
- La recerca de feina (seguiment d'ofertes, currículum, etc.)
Ara haurem d'anar donant forma a tot això!
Finalment els he proposat un joc: escriure a la pissarra la/les lletres que més els agraden i explicar el perquè. Després hem associat lletres a colors.
De cara a la propera sessió els he proposat fer una sortida pel barri. Es tracta de detectar aquells punts d'on es senten exclosos per les seves limitacions a l'hora de llegir i escriure. Ja us explicaré com ha anat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada